Про мене



ПРО МЕНЕ
         В Маловисківській гімназії працюю з 1997 року вчителем математики.
За цей час мала два випуски ( 1997 – 2004 рр., 2005 – 2012 рр.).
Зараз я є класним керівником 7-А класу.

Виховна проблема
         « Виховання громадянської компетентності як підгрунтя соціальної компетентності школяра»
Виховне кредо
«Хочете розгорнути прапор? Доведеться йти проти вітру»

         Людина як найвища цінність є основою сучасного виховного процесу. Сьогодні перед педагогами поставлено завдання щодо формування основних життєво важливих компетенцій. Серед них особливого значення набувають соціальні компетенції – громадянськість і патріотизм. Держава зацікавлена в тому, щоб діти росли громадянами-патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце у цивілізованому світі. І як підсумок – «усвідомлення соціальної власної долі з долею Батьківщини» (Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів).
Основна мета діяльності класного керівника ─ сприяти всебічному розвитку особистості, реалізації її потенціалу, стимулювати у дітей різного віку «роботу душі». Ефективність виховної роботи залежить від форм і методів її організації. Пріоритетна роль має належати активним методам та формам, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії, спрямовані на самостійний пошук істини і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи, творчості. Різні форми і методи виховання покликані формувати в особистості уміння міркувати, аналізувати, ставити запитання, шукати власні відповіді, робити висновки, брати участь у громадському житті. Зараз я є класним керівником 6-А класу. Маю певний досвід виховної роботи з класом, але він щодня поповнюється новими відкриттями, ідеями, висновками. переживаннями. Виховання дитини ─ це щоденна праця всіх: класного керівника, учня, батьків, громадськості, і тут немає дрібниць. Щоб нормально зростати, дитині потрібні любов, упевненість у своїх силах, у своїй значущості і цінності для нас, дорослих.
Щоб моя діяльність, як класного керівника, була якомога ефективнішою, намагаюся всі виховні заходи, спілкування з вихованцями організувати цікаво, неформально, творчо. Всі діти мріють про мандрівки, відкриття світів. Великі мандри починаються з малих стежинок. «В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім Батьківщиною» (Ліна Костенко). Тому першою виховною годиною в моєму класі стала заочна мандрівка «Крокуємо визначними місцями Кіровоградщини», протягом якої учні переконались, що  на території нашої степової  області є чимало надзвичайно цікавих і красивих місць, які варто побачити. А далі були  дитячі проекти «Сім див світу», «Сім див України», «Сім див Маловисківщини». Багато нового та цікавого про історію нашого міста, району діти довідалися після того, як побували в музеї, створеному колективом ентузіастів на чолі з директором Маловисківської ДШМ Лойтрою П.Л., що розміщується в цій школі. Під час екскурсії діти побачили багато документів, предметів давнини, історичних колекцій, почули розповідь Петра Леонідовича про історію рідного краю. Діти зробили висновок, що нам є чим пишатися і пообіцяли примножувати славетну історію наших предків і бути гідними їх.
Найголовніше, що я намагаюся виховати в кожній дитині ─ це не бути байдужим. Байдужим до оточення, до навколишнього світу, подій, історії. Громадянське бачення світу ─ це жива плоть і кров моральності. Намагаюся, щоб учні не тільки розуміли добро і зло, справедливість і несправедливість, честь і безчестя, а й відчували непримиренність, ненависть до соціального зла, безчестя, несправедливості. Не залишив байдужим виховний захід на базі Маловисківської районної дитячої бібліотеки «Голгофа голодної смерті» (до днів пам’яті про Голодомор в Україні 1932-1933 р.р.).
Ми живемо в особливий час, коли наші діти виховуються не тільки на прикладах літературних, історичних героїв, а й на прикладах героїв сьогодення. Діти переживали історію Майдану, обговорювали буремні події на годинах спілкування. Коли розпочалася війна на сході України, діти організувалися в малі групи спільної справи: група, що виготовляла обереги для бійців; група, яка малювала малюнки, писала листи, вірші, листівки для воїнів АТО; група, яка збирала теплі речі, кошти, продукти. Саме такі спільні важливі справи виховують громадянську гідність, патріотизм, відповідальність за доручену справу, співпереживання. Крім того було підготовлено проект-презентацію «Герої наших днів», який учні показали на виховному заході в мультимедійному кабінеті.
Могутнім джерелом любові до матері та батька, бабусі і дідуся, роду і народу є родинне виховання. Результатом пошукової діяльності про свій родовід, сімейні захоплення, справи, цікаві історії, традиції сім’ї став виховний захід (проект) «Роде наш красний, роде наш прекрасний». На цьому виховному заході учні з гордістю розповідали про своїх рідних, особливо про старше покоління ─ про бабусь і дідусів. А Плюта Владислав виконав пошукову роботу про бойовий шлях у Великій Вітчизняній війні та нагороди свого прапрадідуся. Всі діти намалювали родинні деревця. На цей захід ми запросили тата учениці нашого класу Івандюк Наталі, що приїхав на короткострокову ротацію з буремного Сходу, Віталія Анатолійовича. Діти дуже перейнялися розповіддю гостя, а перед поїздкою на місце бойової дислокації для бійців підготували багато оберегів, листівок.
Справжній приклад для дітей ─ це їх батьки, якими гордиться не тільки рідня, а і все місто. Дуже корисними і цікавими були зустрічі з батьками, які досягли певних вершин у своїй професії, яких знають і поважають, а саме :
-         зустріч з працівником Маловисківського райвідділу МНС України Бішінтєєвим В.М. «Надзвичайна ситуація. Що ти повинен знати, уміти і пам’ятати” ;
-          зустріч з лікарем Маловисківської РЦЛ Тарасовою А.В.;
-          зустріч з працівником Маловисківської ДАІ Ковалем О.М. ;       
-         зустріч з соціальним волонтером Гончаровою Л.А. .
У вихованні також важливо учнів навчати створювати і оберігати красу у всіх її багатогранних проявах, щоб юне покоління не виросло духовно примітивним, емоційно убогим, морально нестійким, обмеженим, з низькою культурою. В нашому класі проводимо тематичні свята, конкурси, відвідуємо вистави місцевого аматорського театру, Кіровоградської обласної філармонії, обласного українського драмтеатру. Велике естетичне задоволення отримали учні від перегляду виставки картин місцевого художника Шевцова В.І.
У виховній роботі класний керівник повинен підтримувати зв’язок з батьками, дослухатися до їх побажань, порад, працювати над проблемами. Тому в класі крім батьківських зборів проводяться спільні збори батьків і учнів, батьків та вчителів. Протягом року з класом працює шкільний психолог, який проводить тренінги, заняття для усунення проблем, виявлених тестуваннями дітей.

Я переконана, що виховання справжньої Людини, Громадянина, всебічної особистості відбуватиметься набагато успішніше, якщо класний керівник у своїй роботі користуватиметься різними формами, методами, інноваційними технологіями, надбаннями шкіл педагогів-новаторів В.Сухомлинського, О. Захаренка, І. Ткаченка, досвід кращих шкіл, діяльність яких демонструє високий рівень громадянської свідомості, любові до України і українського народу.

Немає коментарів:

Дописати коментар