В Маловисківській гімназії працюю з
1997 року вчителем математики.
За цей час мала
два випуски ( 1997 – 2004 рр., 2005 – 2012 рр.).
Зараз я є
класним керівником 7-А класу.
Виховна проблема
« Виховання громадянської
компетентності як підгрунтя соціальної компетентності школяра»
Виховне кредо
«Хочете
розгорнути прапор? Доведеться йти проти вітру»
Людина
як найвища цінність є основою сучасного виховного процесу. Сьогодні перед
педагогами поставлено завдання щодо формування основних життєво важливих
компетенцій. Серед них особливого значення набувають соціальні компетенції –
громадянськість і патріотизм. Держава зацікавлена в тому, щоб діти росли
громадянами-патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце у
цивілізованому світі. І як підсумок – «усвідомлення соціальної власної долі з
долею Батьківщини» (Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів).
Основна мета
діяльності класного керівника ─ сприяти всебічному розвитку особистості,
реалізації її потенціалу, стимулювати у дітей різного віку «роботу душі».
Ефективність виховної роботи залежить від форм і методів її організації.
Пріоритетна роль має належати активним методам та формам, що ґрунтуються на
демократичному стилі взаємодії, спрямовані на самостійний пошук істини і
сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи, творчості. Різні форми і методи
виховання покликані формувати в особистості уміння міркувати, аналізувати,
ставити запитання, шукати власні відповіді, робити висновки, брати участь у
громадському житті. Зараз я є класним керівником 6-А класу. Маю певний досвід
виховної роботи з класом, але він щодня поповнюється новими відкриттями,
ідеями, висновками. переживаннями. Виховання дитини ─ це щоденна праця всіх:
класного керівника, учня, батьків, громадськості, і тут немає дрібниць. Щоб
нормально зростати, дитині потрібні любов, упевненість у своїх силах, у своїй
значущості і цінності для нас, дорослих.
Щоб моя
діяльність, як класного керівника, була якомога ефективнішою, намагаюся всі
виховні заходи, спілкування з вихованцями організувати цікаво, неформально,
творчо. Всі діти мріють про мандрівки, відкриття світів. Великі мандри
починаються з малих стежинок. «В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься
потім Батьківщиною» (Ліна Костенко). Тому першою виховною годиною в моєму класі
стала заочна мандрівка «Крокуємо визначними місцями Кіровоградщини», протягом
якої учні переконались, що на території
нашої степової області є чимало
надзвичайно цікавих і красивих місць, які варто побачити. А далі були дитячі
проекти «Сім див світу», «Сім див України», «Сім див Маловисківщини». Багато
нового та цікавого про історію нашого міста, району діти довідалися після того,
як побували в музеї, створеному колективом ентузіастів на чолі з директором
Маловисківської ДШМ Лойтрою П.Л., що розміщується в цій школі. Під час екскурсії діти побачили багато
документів, предметів давнини, історичних колекцій, почули розповідь Петра
Леонідовича про історію рідного
краю. Діти зробили висновок, що нам є чим пишатися і пообіцяли примножувати
славетну історію наших предків і бути гідними їх.
Найголовніше, що
я намагаюся виховати в кожній дитині ─ це не
бути байдужим. Байдужим до оточення, до навколишнього світу, подій,
історії. Громадянське бачення світу ─ це жива плоть і кров моральності.
Намагаюся, щоб учні не тільки розуміли добро і зло, справедливість і
несправедливість, честь і безчестя, а й відчували непримиренність, ненависть до
соціального зла, безчестя, несправедливості. Не залишив байдужим виховний захід на базі Маловисківської
районної дитячої бібліотеки «Голгофа голодної смерті» (до днів пам’яті про Голодомор в Україні
1932-1933 р.р.).
Ми живемо в
особливий час, коли наші діти виховуються не тільки на прикладах літературних,
історичних героїв, а й на прикладах героїв сьогодення. Діти переживали історію Майдану, обговорювали буремні
події на годинах спілкування. Коли розпочалася війна на сході України, діти
організувалися в малі групи спільної
справи: група, що виготовляла обереги для бійців; група, яка малювала
малюнки, писала листи, вірші, листівки для воїнів АТО; група, яка збирала теплі
речі, кошти, продукти. Саме такі спільні важливі справи виховують громадянську
гідність, патріотизм, відповідальність за доручену справу, співпереживання.
Крім того було підготовлено проект-презентацію
«Герої наших днів», який учні показали на виховному заході в мультимедійному
кабінеті.
Могутнім джерелом
любові до матері та батька, бабусі і дідуся, роду і народу є родинне виховання.
Результатом пошукової діяльності про
свій родовід, сімейні захоплення, справи, цікаві історії, традиції сім’ї став виховний
захід (проект) «Роде
наш красний, роде наш прекрасний». На цьому
виховному заході учні з гордістю розповідали про своїх рідних, особливо про
старше покоління ─ про бабусь і дідусів. А Плюта Владислав виконав пошукову
роботу про бойовий шлях у Великій Вітчизняній війні та нагороди свого
прапрадідуся. Всі діти намалювали родинні деревця. На цей захід ми запросили
тата учениці нашого класу Івандюк Наталі, що приїхав на короткострокову ротацію
з буремного Сходу, Віталія Анатолійовича. Діти дуже перейнялися розповіддю
гостя, а перед поїздкою на місце бойової дислокації для бійців підготували
багато оберегів, листівок.
Справжній
приклад для дітей ─ це їх батьки, якими гордиться не тільки рідня, а і все
місто. Дуже корисними і цікавими були зустрічі
з батьками, які досягли певних вершин у своїй професії, яких знають і
поважають, а саме :
-
зустріч з працівником
Маловисківського райвідділу МНС України Бішінтєєвим В.М. «Надзвичайна ситуація. Що ти повинен знати, уміти і пам’ятати” ;
-
зустріч з лікарем Маловисківської РЦЛ Тарасовою
А.В.;
-
зустріч з працівником Маловисківської ДАІ
Ковалем О.М. ;
-
зустріч з соціальним
волонтером Гончаровою Л.А. .
У
вихованні також важливо учнів навчати створювати і оберігати красу у всіх її
багатогранних проявах, щоб юне покоління не виросло духовно примітивним,
емоційно убогим, морально нестійким, обмеженим, з низькою культурою. В нашому
класі проводимо тематичні свята, конкурси, відвідуємо вистави місцевого аматорського театру,
Кіровоградської обласної філармонії, обласного українського драмтеатру. Велике
естетичне задоволення отримали учні від перегляду виставки картин місцевого художника Шевцова В.І.
У
виховній роботі класний керівник повинен підтримувати зв’язок з батьками,
дослухатися до їх побажань, порад, працювати над проблемами. Тому в класі крім
батьківських зборів проводяться спільні збори батьків і учнів, батьків та
вчителів. Протягом року з класом працює шкільний
психолог, який проводить тренінги, заняття для усунення проблем, виявлених
тестуваннями дітей.
Я
переконана, що виховання справжньої Людини, Громадянина, всебічної особистості
відбуватиметься набагато успішніше, якщо класний керівник у своїй роботі
користуватиметься різними формами, методами, інноваційними технологіями, надбаннями шкіл педагогів-новаторів В.Сухомлинського, О. Захаренка, І.
Ткаченка, досвід кращих шкіл, діяльність яких демонструє високий рівень
громадянської свідомості, любові до України і українського народу.
Немає коментарів:
Дописати коментар